Cum sa alegi un SEO bun in 3 pasi

Cum sa angajezi un SEO bun in 3 pasi

Alegerea unui SEO bun se poate dovedi dificila, din cauza numarului mare de agentii sau specialisti independenti de pe piata si a tehnicilor utilizate in procesul de optimizare.

Pe langa faptul ca aceste tehnici nu aduc intotdeauna rezultatele dorite, de multe ori ele pot atrage penalizari din partea motoarelor de cautare. Aceste penalizari vin ca urmare a unor actiuni menite sa „pacaleasca” algoritmii acestora si sa creasca artificial pozitia respectivului site in rezultatele cautarilor.
Rezultatul final este o experienta proasta pentru vizitator, care a accesat un site inferior in detrimentul unuia care ar fi fost pozitionat natural, deci superior din punct de vedere al informatiei sau serviciului oferit.

Asadar, alegerea specialistului SEO cu care va lucra este o decizie importanta pentru orice afacere.
Acesta este si motivul pentru care Google, prin filmuletul de mai jos, vine in sprijinul antreprenorilor si explica cum trebuie sa decurga acest proces, ce intrebari trebuie puse si care sunt aspectele unde este necesar sa se acorde atentie suplimentara.

Indiferent daca este vorba despre o agentie sau decizi sa angajezi in-house, in acest articol vei gasi cateva sfaturi si recomandari menite sa ajute in luarea unei decizii cat mai bune.
De asemenea, este important de mentionat ca potentialul unui SEO este limitat de calitatea materialului cu care lucreaza. Pentru a obtine rezultate bune nu este nevoie numai sa angajezi un expert, ci trebuie si ca site-ul implicat sa ofere informatii si servicii de calitate, care satisfac in mod real nevoile vizitatorilor.
In cazul in care site-ul respectiv nu se ridica la nivelul celor pozitionate deja in topul cautarilor (din varii motive asupra carora nu insistam acum), specialistul SEO ar trebui sa semnaleze cat mai rapid acest aspect si sa prezinte un plan de corectare a acestei situatii.
Acesta ar fi unul dintre primele semne ce confirma ca ai ales sa colaborezi cu un partener de incredere, ce respecta cele mai bune practici din industrie si care nu va folosi tehnici ce vor atrage penalizari din partea Google sau a altor motoare de cautare.
Toate aceste aspecte se pot discuta in cadrul interviului sau meeting-urilor preliminare dintre client si agentia sau specialistul SEO.

Un alt factor ce merita avut in vedere inaintea alegerii SEO-istului este faptul ca, asa cum spun chiar cei de la Google, „SEO it’s not black magic”.
Daca obiectivul afacerii este succesul pe termen lung, NU exista tehnici ultra-secrete sau alte tipuri de magie care sa asigure pozitionarea rapida si mentinerea in topul cautarilor.
Feriti-va de oricine sustine altceva.

Orice campanie SEO serioasa are nevoie de minim 4 luni, insa de cele mai multe ori aproximativ 1 an, pentru a-si atinge obiectivele – Maile Ohye, Google.

In cadrul unei asemenea campanii se va lucra la aspecte cum ar fi imbunatatirea experientei oferite vizitatorilor, studii de cuvinte cheie si usability sau crearea de continut nou si popularizarea acestuia.
Se vor realiza audituri tehnice sau on-page, se vor efectua studii de analiza a competitorilor, se va lucra la imbunatatirea conversiilor, a raportarii si monitorizarii.

Orice recomandare sau tehnica va fi insotita de o referinta catre un document oficial Google care certifica modul de rezolvare sau abordare a respectivei situatii.
Un specialist SEO bun va fi cu adevarat interesat sa inteleaga modul in care functioneaza afacerea pentru care lucreaza, tipurile de clienti, dar si competitorii acesteia.
Daca agentia SEO (sau persoana) cu care veti lucra se incadreaza in tipologia de mai sus, inseamna ca este o alegere buna.

Ultimul aspect ce trebuie avut in vedere este solicitarea unui audit tehnic si de cuvinte-cheie pentru website-ul in cauza. Trebuie urmariti factori ca optimizarea on-page (structura URL-uri, titluri/descrieri/headings pagini) sau imbunatatirea vitezei de incarcare a paginilor, dar si studiul pricipalelor cuvinte cheie pe care vizitatorii le folosesc pentru a ajunge pe site.
Formatul auditului ar trebui sa contina inclusiv estimari privind timpii de implementare a solutiilor si impactul general asupra intregului site.
Raportul asupra cuvintelor cheie trebuie structurat pe 2 categorii: branded (exemplu PixelRage) vs non-branded (exemplu, agentie SEO).

Nu in ultimul rand, inainte de a incepe colaborarea asigurati-va ca intreaga organizatie este pregatita pentru efortul SEO: exista programatori disponibili pentru a implementa solutiile de optimizare tehnica, cei de la marketing pot interveni asupra textelor de pe site sau furniza studii si date despre tipurile de vizitatori si clienti.

Pentru a sumariza, alegerea unui SEO bun trebuie sa tina cont de 3 aspecte:

  1. asigurarea, inca din momentul discutiilor preliminare, ca specialistul sau agentia sunt cu adevarat interesati sa creasca afacerea pentru care vor lucra si ca nu se vor folosi tehnici care atrag penalizari

  2. prezentarea unei strategii cat mai detaliate, cu obiective clare si referinte atunci cand este necesar

  3. solicitarea unui audit SEO care sa urmareasca atat aspecte tehnice cat si de marketing

In incheiere, iata si filmuletul despre care vorbeam mai sus, in care Maile Ohye, Google Search, prezinta pe larg toti factorii care trebuie sa stea la baza alegerii furnizorului de solutii SEO.

Share

PixelRage este o agentie din Bucuresti cu 15 ani de experienta in servicii de optimizare SEO si promovare site-uri. Prin natura meseriei, suntem la curent cu ultimele noutati din aceasta industrie si nu ne place sa le pastram numai pentru noi. Saptamanal, analizam si discutam ultimele stiri sau publicam opinii si articole despre probleme de importanta majora in SEO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *